نمایندگی شرکت انرژی

کولر آبی انرژی | بخاری انرژی | هیتر گازی انرژی | بخاری صنعتی

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟

خواندن این مطلب حدود 3 دقیقه از شما وقت خواهد گرفت.

اکثر ما با کولر، این وسیله سرمایشی قدیمی آشنایی داریم و اگر درب آن را باز نماییم شاهد جعبه آبی رنگی خواهیم بود.

ظاهر آبی رنگ کولر آبی  شاید در ظاهر احساس خوشایند و آرامش بخشی را برای شما تداعی نماید اما در صورتی که به تجهیزات داخلی آن و سرویس دوره ای توجه نشود می تواند تمامی حس ها را از شما گرفته و موجب بهم ریختن اعصاب و روان شما نیز شود.

هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد مردم ایران از هوای خنک کولر آبی لذت می‌برند ، با‌توجه به گستردگی مصرف‌کنندگان لازم است بدانیم این وسیله ظاهرا ساده ، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که باید به آن توجه داشته باشیم.

کولر آبی با دو مدل سلولزی و معمولی تولید و در دسترس عموم قرار دارد ، برای آشنایی با نحوه عملکرد هر کدام با ما همراه باشید.

به یاد داشته باشیم اگر برای خرید کولر آبی تصمیم‌گیری می‌کنیم، بهترین زمان خرید آن قبل از فرارسیدن فصل تابستان است، چرایی آن در بهترین قیمت و بهارین زمان ممکن است بدان معناست که قبل از افزایش قیمت بعلت تقاضای بالا کولر آبی می توانید به هزینه کمتری آن را هریداری نمایید.

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟

به‌ طور کلی برای خرید کولر آبی مناسب تعداد اتاق، تعداد خروجی هوا یا همان دریچه‌های اتاق، محل جغرافیایی، آفتابگیر بودن محل مورد نظر و ضخامت دیوارها باید مورد محاسبه قرار گیرد.

به‌عنوان مثال یک آپارتمان صد متری دو خوابه در طبقه دوم از یک ساختمان آپارتمانی که کولر ها همگی بروی بام قرار دارند با توجه به موارد یاد شده نیازمند یک کولر آبی با توان ۵۵۰۰ خواهد بودو یا این‌که یک آپارتمان یک خوابه ۶۰ متری که کولر آن در بالکن نصب شده می‌تواند با یک کولر ۳۵۰۰ کاملا خنک شده و تابستانی مطبوع را همراه با ساکنانش تجربه کنند.

اما به‌ طور کلی اگر واحد آپارتمانی مورد نظر در بالاترین طبقه ساختمان قرار دارد و در معرض تابش مستقیم آفتاب است می‌توانید طبق جدول زیر عمل کنید:

یادآوری: در صورت سایه و آفتابگیر نبودن محل مورد نظر می‌توان ۱۰ درصد از ظرفیت مورد نظر کاست.

لازم به یادآوری است نحوه کانال کشی صحیح و عایق‌بندی دیوارها و پنجره‌ها می‌تواند در نحوه محاسبه این میزان موثر باشد. اما به‌طور کلی به یاد داشته باشید قبل از خرید از متخصصان ما درخواست کمک کنید تا بصورت کاملا رایگان شما را راهنمایی نمایند.

اگر کولر آبی مناسب منزل را انتخاب کنیم، می‌توانیم هوای داخل منزل را بین ۱۰ تا ۱۲ درجه خنک‌تر از بیرون تجربه کنیم و البته از هزینه برق مصرفی نیز بصوزت چشمگیر بکاهیم.

به طور کلی برای مناطقی که رطوبت آنجا کمتر از ۲۵ درصد است، کولر آبی بهترین گزینه است و با فراهم کردن شرایط ایده‌آل آن می‌توانیم تا حدود ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

کولر آبی برای شهرهای تهران، قزوین، قم، شیراز، اصفهان، یزد، کرمانشاه، کرمان، خراسان، سمنان و کاشان مناسب است و می‌توان از گرمای هوای تابستان این مناطق به سرمای کولر آبی پناه برد و از هوای خنک مطبوعی بهرمند شد.

بهینه‌سازی کولر آبی

اگر علاقه‌مند هستید همیشه از هوای خنک و همچنین عمر مفید کولر آبی خودتان لذت ببرید، توجه شما را به نکات ذیل جلب می کنیم:

۱ـ انجام سرویس‌های دوره‌ای قبل از شروع فصل تابستان.

۲ـ تعویض پوشال‌ها به صورت سالانه.

۳ـ روغن‌کاری یاتاقان‌های کولر به صورت ماهانه.

۴ـ بررسی تسمه کولر؛ اگر دچار خوردگی یا ترک شده باشد، باید تعویض شود البته میزان سفتی آن می‌تواند در مصرف انرژی و بازدهی کولر موثر باشد. برای امتحان کردن آن کافی است که با دست تسمه کولر را وقتی جای خود قرار گرفته، به داخل فشار دهید. انعطاف آن نباید بیش از یک سانت باشد؛ سفت بودن زیاد یا شل بودن زیاد همواره برای بازدهی کولر مضر است.

۵ـ رسوب‌زدایی از پره‌های ورودی هوای در کولر. این کار باعث عبور مناسب آب از روی پوشال خواهد شد.

۶ـ تمیز کردن توری پمپ آب کولر.

۷ـ تراز بودن کولر.

۸ـ تنظیم شناور آب.

۹ـ رسوب‌گیری کف کولر.

۱۰ـ جرم‌گیری شلنگ‌های انتقال آب از پمپ روی پوشال‌ها.

۱۱ـ تنظیم سیستم توزیع آب یا ناودانی پنجره‌های کولر برای توزیع یکنواخت آب روی پوشال.

۱۲ـ بازدید برزنت (محل اتصال دهانه کولر به کانال).

۱۳ـ بازرسی جعبه تقسیم برق.

۱۴ـ غبارگیری از فن داخل کولر و پره‌های آن.

پست های مرتبط :

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟
کولر سلولزی آبی

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟

اکثر ما با کولر، این وسیله سرمایشی قدیمی آشنایی داریم و اگر درب آن را باز نماییم شاهد جعبه آبی رنگی خواهیم بود.

ظاهر آبی رنگ کولر آبی شاید در ظاهر احساس خوشایند و آرامش بخشی را برای شما تداعی نماید اما در صورتی که به تجهیزات داخلی آن و سرویس دوره ای توجه نشود می تواند تمامی حس ها را از شما گرفته و موجب بهم ریختن اعصاب و روان شما نیز شود.

ادامه مطلب »
تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی
کولر سلولزی آبی

تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی

کولر آبی انرژی با توان ،حجم و قدرت های مختلف در بازار موجود می باشد. معمولا از توان ۳، ۵، ۷ و ۱۲ هزار تولید و عرضه می گردد .

این کولرها که به دلیل کاربرد فراوان در ایران، به صورت کاملا داخلی تولید می شوند و طرفداران بیشتری در میان مردم دارند. اعدادی که توان کولرهای آبی را اعلام می کنند، به ما نشان می دهند که آن کولر در زمانی معین، قدرت مکش و دمش چه میزان هوایی را دارد.

ادامه مطلب »
بالا بردن راندمان و عمر مفید کولر آبی
کولر سلولزی آبی

بالا بردن راندمان و عمر مفید کولر آبی

شرکت انرژی تولید کننده انواع کولر آبی می‌دانند مردم ما نیازمند کولرآبی با راندمان بالا و مصرف انرژی پایین هستند، به همین خاطر تمام تلاش خودشان را در بهبود این مهم انجام می‌دهند

ادامه مطلب »
نکات مهم در نصب بخاری گازی و دودکش
بخاری گازی

نکات مهم در نصب بخاری گازی و دودکش

گرمای بخاری در حالی که بسیار لذت بخش است به همان میزان خطر آفرین نیز می باشد. بخاری های گازی حوادث تلخی را در صورت رعایت نکردن ایمنی در پی دارند. استنشاق گاز و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازی عامل مرگی با نام مرگ خاموش خواهد بود .

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب زمینه های نمایش داده شده.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجود
  • ویژگی های دلخواه
  • ویژگی ها
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات اضافی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
جشنواره فروش فصلی محصولات گرمایشی و سرمایشی انرژی