نمایندگی شرکت انرژی

کولر آبی انرژی | بخاری انرژی | هیتر گازی انرژی | بخاری صنعتی

تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی

تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی

خواندن این مطلب حدود 4 دقیقه از شما وقت خواهد گرفت.

کولر آبی انرژی با توان ،حجم و قدرت های مختلف در بازار موجود می باشد. معمولا از توان ۳، ۵، ۷ و ۱۲ هزار تولید و عرضه می گردد .

این کولرها که به دلیل کاربرد فراوان در ایران، به صورت کاملا داخلی تولید می شوند و طرفداران بیشتری در میان مردم دارند. اعدادی که توان کولرهای آبی را اعلام می کنند، به ما نشان می دهند که آن کولر در زمانی معین، قدرت مکش و دمش چه میزان هوایی را دارد.

هر مقدار توان گشتاوری موتور کولر آبی بالاتر برود، یعنی قدرت مکیدن هوای بیشتری هم دارد و درنتیجه می تواند حجم هوای خنک بیشتر و پرقدرت تری هم به داخل منزل بدمد.  با این حساب شما باید هنگام خرید کولرهای آبی، به گرمای منطقه ای که زندگی می کنید ، متراژ منزلتان و محل قرار گیری کولر توجه داشته باشید تا با انتخاب کولری با قدرت مناسب، خنکی مطلوبی هم به فضای خانه تان در فصل تابستان بدهید. کولرهای آبی پوشالی یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین انواع کولر مصرفی در میان مردم هستند.

به توصیه کارشناسان و متخصصان انرژی نوین برای بالا بردن راندمان این کولرها، هر سال پوشال هایشان را عوض کنید و آنها را در مجاورت آفتاب مستقیم یا در فضاهای بسته که امکان رد و بدل شدن هوا به خوبی وجود ندارد، قرار ندهید.

 مهم ترین برتری کولرهای آبی نسبت به انواع گازی قیمت پایین تر و هزینه و نیاز بسیار کمتر برای تعمیر احتمالی آنهاست. فراموش نکنید که کانال کشی مناسب در هوادهی و سرمادهی کولرهای آبی نقش بسیار پررنگی دارد. ضمن اینکه هزینه برق مصرفی با روشن کردن کولرهای آبی که دارای برچسب انرژی B به بالا هستند، بسیار کمتر از هزینه برق مصرفی ناشی از روشن کردن کولرهای گازی است.

کولرآبی بخریم یا کولرگازی ؟ دراین مقاله می توانید موارد بیشتری بین این دو محصول قیاس کرده و نسبت به نیازهای خود انتخاب نمایید.

پد سلولزی کولر آبی
پد سلولزی کولر آبی

تقریبا تمام ویژگی های کولرهای آبی سلولزی مانند کولرهای آبی پوشالی است. با این تفاوت که در این کولرها به جای پوشال از پدهای سلولزی متراکم استفاده شده است. مزیت پدهای سلولزی به پوشال ها هم این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و می توان حدود ۲ تا ۳ سال از هر پد برای یک دستگاه کولر استفاده کرد. مزیت دیگر این پدها آن است که به دلیل تراکم بالا، اجازه ورود گردوغبار و ذرات ریز را به درون پروانه موتور و درنهایت هم محیط خانه نمی دهند.

 از این رو متخصصان ما استفاده از کولرهایی با پد سلولزی را به جای کولرهای پوشالی به افرادی که در مناطق آلوده آب و هوایی (مانند شهرهای غربی کشور که با پدیده ریزگردها مواجه هستند) زندگی می کنند، پیشنهاد می دهند.

ضمن اینکه جنس و تراکم این پدها باعث می شود آب بیشتری جذب آنها شود بنابراین کولرهای دارای پد سلولزی می توانند سرمایی بیشتر و یکنواخت تر نسبت به کولرهای پوشالی به فضای خانه بدمند. البته باید بدانید که پدهای سلولزی از پوشال کمی گران تر هستند و همه جا نمی توان به راحتی آنها را پیدا کرد.

برخی از مزایای کولر سلولزی در برابر کولر معمولی بدین ترتیب می باشند:

پد سلولزی به خاطر طراحی خاص زوایای آن در برابر هوا از خود مقاومت نشان نمی دهند و بیشترین سطح تماس بین آب و هوا را به وجود می آورند که علاوه بر افت فشار کمتر سبب کاهش برق مصرفی کولر نیز می شوند، در نتیجه راندمان خنک سازی آن افزایش می یابد.

قرار گرفتن لایه های سلولز به صورت منظم و موجدار. قدرت جذب بالا از عوامل مهم در خنک کنندگی سیستمهای تبخیری می باشد که پد سلولزی با قدرت جذب بالا  در مقابل هوا مرطوب باقی می ماند و هوایی خنک و مطبوع را به وجود می آورد.

وجود ساختار هندسی منظم پد سلولزی سبب توزیع یکنواخت آب و خنک سازی بهتر و بیشتر می شود. همچنین عدم تجمع آب در برخی از نقاط پد مانع از ریزش آب به پایین و آسیب دیدن موتور می شود.

پد سلولزی دارای ویژگی خودشویی هستند و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا رسوب بگیرد در نتیجه عمر مفید آن بیش از پوشال است.

پد سلولزی در برابر آب تغییر شک نمی دهد و با جذب گرد و غبار و آلودگی محیط عملکردی بدون آلودگی دارد.

قابلیت کاهش درجه حرارت هوا تا ۱۵ درجه سانتی گراد توسط این پدها باعث کاهش برق مصرفی می شود.

پد سلولزی نیز مانند پوشال نیاز به تعویض دارند اما عمر مفید آنها بیش از پوشال است و بین ۲ تا ۳ سال می باشد. همچنین قابل شستشو بودن، رسوب زدایی آسان، عدم ایجاد آلرژی، عدم انتقال باکتری و امکان رشد قارچ نیز از فواید آن می باشند.

پوشال ها دارای معایب و مزایایی می باشند که برخی از آنها بدین ترتیب می باشند:

وزن سبک ناشی از ساختار متخلخل و چوبی بودن آن، قیمت ارزان، عدم محدودیت در ابعاد و اندازه، دسترسی آسان و ریت انتقال حرارت مناسب در طول این پوشال ها از مزایای آن می باشند

و از معایب پوشال می توان به این موارد اشاره کرد:

امکان جذب گرد و خاک محیط توسط پوشال و انتقال آن به فضای خانه، امکان رسوب زدایی و برطرف کردن آلودگی های پوشال به خاطر ساختار آن وجود ندارد، پوسیدگی پوشال ها در اثر تماس چوب با آب و نیاز به تعویض دوره ای، تغییر شکل پوشال پس از مدتی، کاهش بازدهی کولر به دلیل ریزش و افتادگی پوشال ها، ساطع شدن بوی بد از پوشال، محل تجمع باکتری ها و ایجاد ، ساختار نامتقارن پوشال باعث ریزش مقدار زیاد آب و در نتیجه افزایش هزینه و هدر رفت آب می شود، ناهموار بودن سطح پوشال مانع از پخش یکنواخت آب می شود و بخشی از آن خشک و بخش دیگر مملو آب می شود، کاهش راندمان کولر به خاطر خشک ماندن بخشی از سطح پوشال، تجمع باکتری و میکروب در بخش های خیس پوشال و ایجاد بیماری، جدا شدن ذرات ریز پوشال به دلیل بافت نامنسجم و شکننده پوشال که پخش شدن آن در هوا احتمال ابتلا به انواع آلرژی، اختلالات تنفسی، بیماری های ریوی و حساسیت ها را افزایش می دهد.

پست های مرتبط :

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟
کولر سلولزی آبی

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟

اکثر ما با کولر، این وسیله سرمایشی قدیمی آشنایی داریم و اگر درب آن را باز نماییم شاهد جعبه آبی رنگی خواهیم بود.

ظاهر آبی رنگ کولر آبی شاید در ظاهر احساس خوشایند و آرامش بخشی را برای شما تداعی نماید اما در صورتی که به تجهیزات داخلی آن و سرویس دوره ای توجه نشود می تواند تمامی حس ها را از شما گرفته و موجب بهم ریختن اعصاب و روان شما نیز شود.

ادامه مطلب »
تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی
کولر سلولزی آبی

تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی

کولر آبی انرژی با توان ،حجم و قدرت های مختلف در بازار موجود می باشد. معمولا از توان ۳، ۵، ۷ و ۱۲ هزار تولید و عرضه می گردد .

این کولرها که به دلیل کاربرد فراوان در ایران، به صورت کاملا داخلی تولید می شوند و طرفداران بیشتری در میان مردم دارند. اعدادی که توان کولرهای آبی را اعلام می کنند، به ما نشان می دهند که آن کولر در زمانی معین، قدرت مکش و دمش چه میزان هوایی را دارد.

ادامه مطلب »
بالا بردن راندمان و عمر مفید کولر آبی
کولر سلولزی آبی

بالا بردن راندمان و عمر مفید کولر آبی

شرکت انرژی تولید کننده انواع کولر آبی می‌دانند مردم ما نیازمند کولرآبی با راندمان بالا و مصرف انرژی پایین هستند، به همین خاطر تمام تلاش خودشان را در بهبود این مهم انجام می‌دهند

ادامه مطلب »
نکات مهم در نصب بخاری گازی و دودکش
بخاری گازی

نکات مهم در نصب بخاری گازی و دودکش

گرمای بخاری در حالی که بسیار لذت بخش است به همان میزان خطر آفرین نیز می باشد. بخاری های گازی حوادث تلخی را در صورت رعایت نکردن ایمنی در پی دارند. استنشاق گاز و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازی عامل مرگی با نام مرگ خاموش خواهد بود .

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب زمینه های نمایش داده شده.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجود
  • ویژگی های دلخواه
  • ویژگی ها
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات اضافی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
جشنواره فروش فصلی محصولات گرمایشی و سرمایشی انرژی